Katram sevi cienošam drošības profesionālim ir skaidri zināms, ka drošībnieks nav tikai kameru, barjeru un turniketu pārvaldnieks. To saprot arī biznesa līderi, kas nereti drošībniekiem uztic veikt papildus pienākumus, kurus “klasiski” neuzskatītu par drošības uzdevumiem. Medijs “Par drošību!” apjautāja drošības profesionāļus par to, kā viņi sniedz savām organizācijām pievienoto vērtību.
Darbinieku izglītošana ārpus drošības tematikas
Kā norāda banku sektorā strādājošs drošības vadītājs, sadarbība ar personāla vadības komandu (HR) ir būtiska daļa viņa pievienotajā vērtībā. Paralēli saviem tiešajiem drošības pienākumiem, drošībnieks iesaistās dažādu organizācijas kultūras attīstības pasākumu organizēšanā, piemēram, organizējot dažādas lekcijas un apmācības uzņēmuma darbiniekiem par, piemēram, dažādām diskriminācijas formām. Šādas apmācības palīdz ne tikai izglītot pašus darbiniekus, kas mazina potenciālos iekšējos konfliktus, bet tai skaitā var mazināt riskus organizācijas reputācijai.
Tāpat šādas apmācības, kurās tieši pats drošības vadītājs organizēja ārstu dalību, tika veidotas arī Covid-19 sākumā, lai izglītotu darbiniekus par dažādiem vīrusiem mums visapkārt un stāstītu par vakcīnu plusiem un mīnusiem. Šādas apmācības turpretī var uzskatīt arī kā daļu no krīzes pārvaldības, jo tās palīdz ne vien mazināt darbinieku satraukumu, bet arī pārliecināt tos par vakcīnu efektivitāti rezultātā mazinot darbinieku rotāciju un potenciālu saslimšanu.
Rokasgrāmatas konfliktsituāciju novēršanai un atrisināšanai
Kāds cits mazumtirdzniecības veikalu ķēdes drošības vadītājs norāda, ka savu pievienoto vērtību uzņēmumam sniedz palīdzot organizēt darbu klientu apkalpošanā. Kā jau daudzi zina, sabiedriskās telpās un it īpaši veikalos jau ilgstoši ir dažādas uzlīmes uz ieejas durvīm, kur norādīts, ka nedrīkst ienākt ar dzīvniekiem, skrituļslidām, velosipēdiem utt., kā arī dažādas informatīvas norādes ir izvietotas gan uz precēm gan pie preču ailēm. Lai mazinātu potenciālos konfliktus un klientu neizpratni par dažādiem ierobežojumiem, drošības vadītājs sagatavoja detalizētas rokasgrāmatas ar atsaucēm uz normatīvajiem aktiem par konkrētajiem ierobežojumiem. Tādējādi, ja veikala klientiem rodas jautājumi vai satraukums par atsevišķiem ierobežojumiem, veikala darbinieks var viegli atbildēt izmantojot rokasgrāmatas palīdzību (vai to iepriekš jau izstudējot) par konkrēto normu piemērošanu.
Covid-19 laikā nopirkto resursu pārizmantošana
Pandēmijas laiks daudziem uzņēmumiem asociējas ar straujām pārmaiņām un neplānotiem ieguldījumiem darbinieku epidemioloģiskajā drošībā. Kāds Pierīgas pārtikas rūpniecības uzņēmuma drošības vadītājs norāda, ka pandēmijas laikā iegādātās Mobotix ķermeņa temperatūras mērīšanas kameras, kas sākotnēji tika izmantotas darbinieku potenciālas saslimšanas fiksēšanai, atslābstot pandēmijai tika pārvietotas uz augstākām ēku vietām, lai pārraudzītu teritorijas ēkas par potenciāliem ugunsgrēkiem un pēkšņām temperatūras izmaiņām.
Organizācijas reputācijas kontrole
Kāds cits drošībnieks, kas strādā drošības konsultāciju jomā norāda, ka sadarbībā ar klientu uzņēmumu sabiedrisko attiecību un mārketinga nodaļām piedāvā dažādus reputācijas uzraudzības rīkus, kas monitorē sociālos tīklus un ziņo par visiem gadījumiem, kad tiek pieminēta konkrētā organizācija vai konkrētās organizācijas teritorijā notiek kāds notikums. Šāds risinājums ļauj drošības personālam reaģēt uz potenciālu huligānismu, noziedzību un tīšu reputācijas apdraudējumu, kā arī sabiedrisko attiecību un mārketinga nodaļām sniedz iespēju reaģēt uz personu izteikumiem par organizāciju vai uzraudzīt kopējo attieksmi pret organizāciju.